Life as a Distance Learning Student

Effective Time Management

Traditionally, most people find the norm in education to involve lectures in physical classrooms.  Tutor-student interaction is perceived as being only physical.  With innovations, virtual learning has been introduced with varying degrees of success. However, lots of students, and potential students, find virtual learning both difficult and inadequate. To this group, combining student life with work and other commitments is no small feat. Self-motivation and managing distractions represent significant challenges to the distance student.  Again, this is largely due to the traditional expectations that learning should be restricted to the four walls of a physical classroom.

Motivation and Team Work

As a first-time distance learning student, my experience thus far and from an informal interview with a friend (also on a distance learning program) has been informative.  With the flexibility we have, study can be self-paced and the ability to interact with classmates from different parts of the world without having to incur travel costs or work capabilities make it more interesting and enlightening. The key, however is “motivation”. Some students are supported financially by employers and family, but what all distance-learning students must have in common is a passion for their subject and a commitment to self-studying.

Collaborated on Ideas

While circumstances and situations differ, it is important to take advantage of the benefits that learning across borders poses such as increased networking, collaboration and ideas sharing thus initiating an exposure to innovative and unique perspectives. My experience of distance learning has been exciting and enlightening. I have got to know people from various countries and continents, identified with them (despite cultural differences) in terms of motives for registering, collaborated on ideas discussed, and built friendships that transcend the virtual environment.

Keep Focused and Track Progress

Drinking two litres of water a day and having a sleep schedule has drastically improved my focus and ability to concentrate, but more so having a set plan already in place, I no longer open my books and waste precious time wondering what to do or where to focus. I can look at my chart and see exactly what I need to do and get started straight away.

After all the hard work, it’s very rewarding to cross off the topics on your calendar to show how far you have come. This can help keep you on track and stay motivated and give you the best chance of success.

My experience of distance learning has been exciting and enlightening! I have got to know people from various countries and continents.

A few of my friends are also studying, not at the same university or even the same course, but having other friends who I can ‘study buddy’ with or check in, keeps us all determined and on track. Scheduling in catch-up time can give much needed respite without panic. This keeps your goals realistic and manageable.

Wycieczka do Trójmiasta – klasa 7 [galeria]

W dniach 14-16 maja odbyła się wycieczka do Trójmiasta. Uczestnikami wyjazdu byli uczniowie klasy 7. Pierwszym etapem wycieczki była Gdańsk. We wczesnych godzinach popołudniowych rozpoczęliśmy zwiedzanie od wizyty w Europejskim Centrum Solidarności. Następnie udaliśmy się do Sopotu na spacer jednym z najbardziej rozpoznawalnych miejsc na Pomorzu, czyli sopockim molo. Kolejnego dnia poszliśmy do historycznej części miasta Gdańsk. Podczas zwiedzania towarzyszyła nam przewodniczka, która oprowadziła nas po starym mieście przybliżając historię tego niezwykłego miejsca z ponad 1000-letnią tradycją. Spacerowaliśmy ulicą Mariacką oraz Długą zachwycając się architekturą m.in. Bazyliki Mariackiej. Następnie wybraliśmy się na długi spacer wzdłuż plaży, żeby podziwiać orłowski klif. W Gdyni podziwialiśmy liczne morskie atrakcje takie jak: nabrzeże portowe, plażę wraz z przyległym do niej basenem jachtowym oraz cumujące w porcie żaglowiec „Dar Pomorza” oraz okręt ORP „Błyskawica”. Kolejny przystanek, Muzeum II Wojny Światowej, ze swymi interaktywnymi przystankami oraz rzeczywistych rozmiarów aranżacjami miejsc, zrobił na nas ogromne wrażenie. To były trzy dni bardzo intensywnego zwiedzania. Uczniowie choć zmęczeni, to jednak w doskonałych nastrojach wrócili do domów, do których zabrali ze sobą masę dobrych wspomnień oraz mnóstwo wartościowych informacji.  

Szkoła Ucząca z Minecraft Education

Z ogromną radością informujemy, że nasza szkoła otrzymała certyfikat w ramach projektu „Szkoła Ucząca z Minecraft Education” i spełniła wymagane kryteria otrzymując tytuł „Szkoła Ucząca z Minecraft Education”. Pragniemy podziękować nauczycielom za ich gotowość i ogromne zaangażowanie we wdrażaniu aktywności z uczniami na polu Minecraft Education.   Przyznany nam tytuł potwierdza i podkreśla fakt poszukiwania i odkrywania innowacyjnych metod nauczania i uczenia się, kreatywnego wykorzystania technologii oraz zaangażowania w rozwój umiejętności cyfrowych uczniów z wykorzystaniem Minecraft Education w naszej szkole. Czym jest Szkoła Ucząca z Minecraft Education? Minecraft

Tydzień otwarty – ESP – 2023

Serdecznie zapraszamy na TYDZIEŃ OTWARTY W  NIEPUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ „ EUROPEJSKIEJ SZKOLE PRZYSZŁOŚCI” Ul. Białołęcka 186D 05–09 lutego  2024r. w godzinach 8.30-13.00 Harmonogram tygodnia otwartego w „ Europejskiej Szkole Przyszłości” W trakcie tygodnia otwartego przyszły uczeń może: Uczestniczyć w lekcjach prowadzonych przez naszych nauczycieli; Zapoznać się z metodami pracy, nowoczesnym wyposażeniem szkoły; Uczestniczyć w lekcjach z wykorzystaniem tablicy multimedialnej, technik uczenia, aktywnych metod pracy; Poznać bliżej przyszłych nauczycieli oraz kolegów i koleżanki ze starszych klas; Porozmawiać z dyrektorem szkoły na temat zasad funkcjonowania naszej placówki oraz programów pracy,  najważniejszych założeń metodycznych i wychowawczych; Oswoić się z naszą szkołą i poczuć przyjazny klimat stworzony przez naszą społeczność;  Przyjrzeć się autentycznej pracy naszej szkoły;  Zasady uczestnictwa: aby wziąć udział w tygodniu otwartym, należy zgłosić  mailem sekretariat@esp.edu.pl proponowany dzień i godzinę (na tej podstawie potwierdzimy telefonicznie szczegóły udziału Państwa w tygodniu otwartym). lekcje prowadzone są przez nauczycieli Szkoły Przyszłości ze względu na dużą liczbę zgłoszeń dzieci mogą wziąć udział max w 2 lekcjach wraz z uczniami naszej szkoły, w jednej klasie na jednej lekcji nie może przebywać więcej niż 2 nowych dzieci w związku z tym konieczne jest wcześniejsze ustalenie terminu przybycia.