
Spędziłyśmy cudowny tydzień odwiedzając Szabo Lorinc.
Pierwszego dnia zostałyśmy powitane przez naszego koordynatora projektu, Timeę Bem. Dzięki niej nie zgubiłyśmy się w ogromnym budynku szkoły. Dobrze zorganizowała nasz pobyt, więc byłyśmy na czas na każdą lekcję. Podczas naszej wizyty miałyśmy okazję obserwować lekcje zwracając uwagę na techniki stosowane podczas zajęć dwujęzycznych, dostosowując strategie nauczania do potrzeb uczniów, używanych podręczników, zarządzania szkołą i korzystania z narzędzi TIK- chociaż uważamy, że w naszej szkole jest ich zdecydowanie więcej.
Byłyśmy zaskoczone aktywnymi metodami stosowanymi w szkole podstawowej i doskonałymi umiejętnościami językowymi uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych. Nauczyciele, których obserwowałyśmy, korzystali z takich aplikacji do gier jak QUIZIZZ, arkusz, programów power point, filmów, piosenek i gier. Obserwowałyśmy różne metody pracy, takie jak praca w grupie, praca w parach i praca indywidualna. Miałyśmy okazję widzieć jak pracują najmłodsi uczniowie w klasie 1, ale też i Ci, którzy są już pełnoletni i chodzą do 12 klasy.
Drugiego dnia pokazałyśmy uczniom zaangażowanym w projekt prezentację o Polsce i naszej szkole. Przedstawiłyśmy im najważniejsze informacje dotyczące naszej stolicy, miejsc wartych odwiedzenia oraz naszej szkoły. Na koniec prezentacji uczniowie zagrali w grę, która opierała się na informacjach zawartych w prezentacji. Uczniowie Szkoły Przyszłości przygotowali drobne upominki dla węgierskich kolegów. Przekazałyśmy im zakładki i lapbooki z kilkoma zdjęciami Warszawy i informacjami o każdym uczniu.
Ponadto po południu odbyłyśmy spotkanie z naszym koordynatorem- Timeą i innymi nauczycielami zaangażowanymi w projekt- Anitą, Csillą i Kristiną. Określiłyśmy szczegóły projektu: „Learning about legends and history”. Nie tylko obserwowałyśmy różnorodne lekcje, takie jak geografia czy biologia w języku angielskim, ale miałyśmy także okazję uczestniczyć w lekcjach języka węgierskiego i hiszpańskiego.
Popołudniami udało nam się odwiedzić najbardziej okazałe zabytki Budapesztu. Widziałyśmy zdumiewający Parlament, Wieżę Rybaka, Bazylikę Świętego Szczepana, Wyspę Małgorzaty, Buty na Dunaju i Zamek Vajdahunyad, który jest objęty naszym projektem. Wieczorem zobaczyłyśmy najbardziej niesamowity widok Budapesztu ze wszystkimi światłami. Budapeszt zachwyca i polecamy go każdemu.
Chciałybyśmy podziękować wszystkim, zwłaszcza Timei, Anicie, Kristinie, Csilli i innym nauczycielom, których lekcje widziałyśmy.Cieszymy się również, że udało nam się porozmawiać na wiele tematów zgłębiających szczegóły pracy nauczyciela. Do zobaczenia w Krakowie, gdzie czeka nas kolejna część projektu.